четвер, 28 березня 2019 р.

Тренінг «Ми люди – поки є природа»

                                 Тренінг                          
             «Ми люди – поки є природа»
Мета:
Формувати екологічну свідомість, розчивати уміння і навички збереження природних богатств, виховувати любов до природи.
                                    Хід тренінгу
І. Вступна частина.
1. Знайомство «Де я люблю відпочивати»/Н-д.: вдома, на природі, в гостях…/
2. Повідомлення теми, мети тренінгу.
3. Очікування «Дерево». Очікування на пташках, які літають навколо дерева, намальованого на аркуші паперу, а під кінець «сідають» (чи не сідають на нього)..
ІІ. Основна частина.
1.                Гра «Асоціація». Учасник на листочках пишуть слова, які у них асоціюються зі словом «природа».

2.                Повідомлення «Взаємодія людини і природи»
Людина, як живий організм, створений природою, є невід’ємною її частиною, і її життя залежить від стану навколишнього середовища. Розвиток суспільства залежить від взаємодії людини і природи. Людина отримує від природи все необхідне для життя: енергію, харчові продукти, сировину для промисловості, а також бере від неї емоційну та естетичну наснагу. Щоб задовольнити свої потреби та поліпшити умови життя, людство, за допомогою свог інтелекту, дедалі активніше втручається в природне середовище, змінюючи його структуру та порушуючи стабільність його екологічної системи. Розвиток цивілізації та досягнення науково-технічного прогресу невпинно загострюють взаємовідносини між природою і суспільством. Збільшення обсягів промислового та сільськогосподарського виробництва, розвиток транспорту, енергетики негативно впливають на стан природного середовища, що, в свою чергу, становить суттєу загрозу існування самого людства.
                            
Так, до нагативних наслідків науково – технічного процесу  можна віднести дедалі більше забруднення атмосферного повітря і водоймищ, деградацію грунтів і зменьшення запасів природних копалин, порушення стабільності екологічних систем та ін., що посилюється  надмірним збільшенням кількості потенційно – небезпечних об’єктів. Надзвичайно важливою проблемою сьогодення є екологічна криза, яка в недалекому майбутньому може перерости в екологічну катастрофу. На сьогодні рівень техногенного навантаження на довкілля України залишається занадто високим. Якщо раніше найбільшу небезпеку для людини становили пестициди, кислотнідощі та розливи нафти, то нині на домнуюче місце в безпеці життєдіяльності нашого суспільства ввійшло забруднення «важкими» та «малими» металами.
3.                Життєва ситуація «Знайди вихід»
Кожна команда прослуховує ситуації і пропонує свій варіант їх розв’язання:
1)                Дядько Дмитро викинув у ставок, у якому купаються діти, мертву курку.
2)                Ой, не хочеться сміття палити, викину я його в ліс.
3)                Розведу я багаття в степу, посплю  трохи і зігріюся, ніч довга.
4.                 Вправа «Продовж речення»
Учасники по черзі продовжують речення:
«Про екологічне становище нашого міста я знаю,  те що…»


5.                Три команди обговорюють, а потім презентують питання.
1.                Причини і наслідки забруднення «атмосфери»
2.                Причини і наслідки забруднення «гідросфери»
3.                Причини і наслідки забруднення «літосфери»

                                      
Поки команди готуються, для глядачів гра
«Вкажи правильну відповідь»
Вказати правильну відповідь «так» чи «ні»
1.                Світло, вода, тепло, грунт – це екологічні чинник, що складають навколишнє середовище.
2.                Вплив людина на довкілля називають антропогенним.
3.                Життєва форма рослини – це гербарний зв’язок.
4.                У посушливих місцях ростуть невеликі рослини.
5.                Ялини ростуть на болотах.
6.                Дерева і кущі – це одна життєва форма рослини.
7.                Малина – це багаторічна травяниста рослина.
8.                Очерет входить до складу степових рослинних угруповань.
9.                До Червоної Книги заносять будь-які тварини і рослини.
10.           Завдвти шкоди предстаникам Червоної Книги – це порушити закон.
11.           На території природних заповідників охороняють тваринний і рослинний світ.
12.           На території природних національних парків діють зони відпочинку.
13.           Ланцюг живлення починається рослинами.
14.           Ланцюг живлення починається тваринами.
6.     Гра «Ми всі – природа, ми –живі».
 (учні поділяються на команди, розраховуючись на «Флору» і «Фауну».)
1 команда «Флора» зображає без слів рослину так, щоб відгадали учні 2 команди. Пропонується використовувати міміку, жести. Розгадавши говорять,  наприклад «Я – дерево, хочу сказати …(висловлюють прохання дерева, можна у віршованій формі).
Потім, так само 2 команда «Фауна» зображає без слів тварину і розгадавши висловлюють прохання від тварин.
7.                Робота в групах.
1 група – 5 кл. – «Художники» - малює малюнок на тему: «Майбутне без природи».
2 група – 6 кл. – «Журналісти» - пишуть замітку на тему: «Ми всі – природа, ми –живі!»
3 група – 7 кл. – «Екологи» - розробляють пам’ятку “Як жити в гармонії з природою»
Команди готуються.

                            

Перегляд ролику «Збережемо природу Землі разом»
      Після того як групи виконають свої завдання, іде презентація і обговорення.
8.                Реальна історія
Уявіть собі типовий ранок наприкінці базарного дня. Торгівля скінчилася, продавці зібрали речі і пішли, залишивши після себе купу сміття. Цілком звична картина для будь-якого міста чи села. Одним із таких ранків йшли двоє: хлопчик та його мама. Хлопчику щойно купили морозиво. Він зняв обгортку і кинув її на землю.
-                     Будь-ласка, підніми, - сказала мати.
-                     Але чому?! – хлопчик показав на вкриту кілька сантиметровим шаром бруду землю.
-                     Нашого сміття тут не буде!- сказала мати
Запитання для обговорення: про що говорить ця історія? (Не варто наслідувати інших, якщо вони чинять неправильно. Тоді наші вулиці, наші душі та стосунки стануть чистими)
ІІІ. Заключна частина
1.                Вправа «Сьогодні я зрозумів(ла), що…»
2.                Завершення вправи очікування «Дерево», чи здійчнилися очікування.
3.                Вправа «Побажання другові»
Зупинімось – благаємо всіх
Все задумано мудро в природі.
Жити всьому у мирі і злагоді,
Річка хай, куди хоче, тече.
Як зрубаємо дерево -
Вмить поспішаймо хоч два посадить.
Як асфальт – то через калину,
Джерельце – хай не  знає зупину.
Полюбимо природу палко,
Не топчімо ногами фіалку…
Зупинімось, останній є шанс.
Ця планета не тільки для нас.
Люди, бюдьте ж людьми.

2 коментарі:

  1. позичальна компанія, яка надає мені позику в розмірі 5 000 000,00 доларів США. Коли інші позичальники нехтують моєю пропозицією, але пан Бенджамін Лі надав мені позику на успіх. вони беруть участь безпосередньо у фінансуванні позики та в плані інвестицій. вони надають рішення щодо фінансування компаніям та приватним особам, які шукають доступу до фондів ринків капіталу, вони можуть допомогти вам профінансувати ваш проект або розширити свій бізнес .. Надіслати електронною поштою Контакт :::: Також 247officedept@gmail.com або Напишіть на номер WhatsApp на + 1- ( 989-394-3740)

    ВідповістиВидалити
  2. The Best Casino Games - Dr.MCD
    Slot 전라북도 출장안마 machine games are video slots, casino games I had played in casino games at all times 이천 출장마사지 in the 동해 출장마사지 past 용인 출장샵 but in the long 포천 출장안마 run, i think i

    ВідповістиВидалити